poniedziałek, 12 grudnia 2016

Złoty Zderzak 2016

Interesy pomiędzy warsztatem a Towarzystwem Ubezpieczeniowym spotykają się w momencie likwidacji szkody komunikacyjnej klienta. To właśnie klient decydując się na danego ubezpieczyciela w konsekwencji wybiera sposób, a także jakość naprawy. 


Podczas, gdy dla klienta szkoda zostaje załatwiona po odbiorze samochodu z naprawy, dla serwisu wcale nie musi to oznaczać końca sprawy. Dlatego relacje między serwisami a Towarzystwami Ubezpieczeniowymi nie są postrzegane przez te podmioty pozytywnie.
Najczęściej spotykane problemy to stawka roboczogodziny, czas pełnych wypłat, stosowania części oryginalnych, stawki za wynajem samochodu zastępczego i w efekcie liczba pozwów sądowych i odwołań.

Dlatego odpowiadając na potrzebę poprawy relacji rynkowych Polska Izba Motoryzacji od dziesięciu lat realizuje badanie „Złoty Zderzak”, którego wyniki są oceną współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Badanie to obejmuje szereg zagadnień z procesu likwidacji szkód.

„Złoty Zderzak” to jedyne w Polsce badanie, w którym warsztaty naprawcze oceniają firmy ubezpieczeniowe. Klient naprawiający swój samochód w warsztacie często wybiera opcję naprawy bezgotówkowej i chce by to warsztat w jego imieniu załatwił wszelkie formalności z ubezpieczycielem – mówi Ewa Rosik z Polskiej Izby Motoryzacji.

– W praktyce oznacza to, że klient jest w serwisie tylko dwa razy: zostawia rozbity samochód a potem odbiera naprawiony. Klient często nie zdaje sobie sprawy, ile pracy wykonuje za niego warsztat. Dlatego ocena procesu likwidacji szkód dokonywana przez warsztaty jest obiektywna i rzeczowa. To właśnie po tym jak jest likwidowana szkoda można poznać, jak profesjonalny jest ubezpieczyciel i czy rzeczywiście dba o bezpieczeństwo swoich klientów – dodaje.
Badanie „Złotego Zderzaka” przeprowadzone zostanie we współpracy z Centrum Badań Marketingowych INDICATOR.

– W tegorocznej edycji Badania oceniane były m.in.: ogólna jakość współpracy; poziom kompetencji i rzetelność; sprawność przebiegu likwidacji szkód; prawidłowość i szybkość wypłat; uznawanie stawek RBG; uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego; liczba skarg, odwołań i pozwów. Badanie zostanie przeprowadzone metodą mixed-mode łączącą zestandaryzowane wywiady telefoniczne z ankietą on-line. Przebadane zostały zarówno warsztaty posiadające autoryzacje producentów samochodów, jak i niezależne – mówi Marek Garlicki, Kierownik Projektu, INDICATOR

Liderzy konkursu „Złoty Zderzak” 2016:

1 miejsce: Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna, nagrodę odebrała P. Aneta Rządkowska, dyrektor departamentu obsługi poszkodowanych

2 miejsce: ERGO Hestia, nagrodę odebrał P. Mirosław Krzewiński, Z-ca Dyrektora Biura Likwidacji Szkód ERGO Hestii.

3  miejsce: PZU, nagrodę odebrał P. Paweł Wólczyński odpowiedzialny za współprace z Siecia Naprawczą w PZU SA i PZU Pomoc SA.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz