piątek, 22 stycznia 2016

Ubezpieczenia po ludzku... Co to jest TRIGGER?


Czasowy zakres ochrony, czyli co się musi wydarzyć w okresie ubezpieczenia,
żeby istniała odpowiedzialność Ubezpieczyciela.



Trzy najczęściej spotykane TRIGGERY


1. LOSS OCCURRENCE - w okresie ubezpieczenia musi wystąpić szkoda
(uszkodzenie lub zniszczenie mienia, śmierć, uszkodzenie ciała lub
rozstrój zdrowia). Niezależnie od tego, kiedy zostanie zgłoszone
roszczenie poszkodowanego,

2. CLAIMS MADE - w okresie ubezpieczenia musi zostać zgłoszone
roszczenie wobec Ubezpieczonego lub Ubezpieczyciela. Data powstania
szkody nie ma znaczenia. O.W.U. mogą zawierać dodatkowe ograniczenia
odpowiedzialności Ubezpieczyciela,

3. ACT COMMITED - w okresie ubezpieczenia powinno zaistnieć działanie
lub zaniechanie (uchybienie), które doprowadziło do szkody.


PRZYKŁAD:
Uszkodzenie maszyny serwisowanej przez klienta Ubezpieczyciela w trzech TRIGGERACH.

  • LOSS OCCURENCE- Uszkodzenie maszyny zaistnieje w okresie ubezpieczenia. Nie ma znaczenia data serwisu/naprawy ani data zgłoszenia roszczenia,


  • CLAIMS MADE- Roszczenie dotyczące uszkodzonej maszyny wpłynie do Ubezpieczonego/Ubezpieczyciela (od klienta) w okresie ubezpieczenia. Nie ma znaczenia moment powstania szkody,


  • ACT COMMITED- Odpowiedzialność Ubezpieczyciela będzie gdy serwis maszyny był wykonany w okresie ubezpieczenia. Nie ma znaczenia moment powstania szkody czy też zgłoszenie roszczenia.

Istnieje możliwość rozszerzenia ubezpieczenia o zgłoszenie szkód zaistniałych przed datą początkową ubezpieczenia do 12 miesięcy. Ochrona taka nazywana jest OCHRONĄ RETROAKTYWNĄ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz