Konstrukcja programu
Abonamenty sprzedają sieciowe placówki medyczne. Klient, opłacając miesięcznie określoną kwotę, uzyskuje dostęp do placówek danego dostawcy.
Każda wizyta klienta jest dla takiej placówki kosztem, ponieważ odwrotnie proporcjonalnie wpływa na jej zysk z abonamentu.
Dostępność placówek
Eksperci wskazują też, że ubezpieczyciele stale rozbudowują sieć dostępnych placówek medycznych – widać to szczególnie w dużych miastach. Jako przykład można podać Allianz Opieka Zdrowotna, który gwarantuje bezgotówkowy dostęp do ponad 1300 ambulatoryjnych placówek medycznych na terenie całego kraju, w tym największe renomowane sieci medyczne jak LUX MED, Centrum Medyczne Damiana, Centrum Medyczne Enel-Med. Ponadto, jeśli ubezpieczony wykona badania w placówce spoza sieci, może skorzystać z refundacji. Abonament medyczny pozwala natomiast skorzystać z usług wyłącznie tych poradni, które objęte są pakietem.
Czas oczekiwania na wizytę
Dzięki powyższemu towarzystwa mogą wprowadzać gwarantowane terminy dostępności do świadczeń. W ramach programu zazwyczaj jest to 1 dzień roboczy w przypadku konsultacji u lekarzy podstawowej opieki (do lekarza rodzinnego, pediatry, internisty), a w przypadku pozostałych specjalistów – nie dłużej niż 5 dni roboczych.
W umowach abonamentowych podobne zapisy nie widnieją, a ze względu na ograniczenie się tylko do placówek danej sieci, czas oczekiwania może być znacznie dłuższy.
Problemy ze skierowaniem
Istotną różnicą między abonamentem a polisą jest kwestia związana z otrzymaniem skierowania na specjalistyczne badania. W przypadku ubezpieczenia zazwyczaj nie ma ograniczeń. Natomiast wybór abonamentu wiąże się z tym, że badania można odbyć wyłącznie na podstawie skierowania wystawionego przez lekarza przyjmującego w placówce, w której został wykupiony abonament.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz